Öngörülebilir olmak

Son yirmi otuz yılda “öngörü, öngörmek, öngörülebilirlik” kelimelerini sıkça kullanıyoruz. Çünkü modern ekonomi hayatı “öngörü” gerektiriyor. Yatırım yapacaksınız, önümüzdeki yılları öngörmeniz lazım.

Kredi alacaksınız, faiz hesabını yaparken önümüzdeki yılları öngörmeniz lazım. Hatta kira sözleşmesi yaparken… Aylık ev bütçesini yaparken de…

Ülkeyi yöneten devlet adamlarının politikalarının “öngörülebilir” olması, tabii, bütün şahsi öngörülerden daha önemli.

Şimdi, iktidarın ekonomi politikalarına “öngörülebilirlik” açısından bakalım….

HANGİSİ DOĞRU?

Mart 2021’deyiz. Cumhurbaşkanı Erdoğan, Merkez Bankası Başkanı Naci Ağbal’ı görevden almış, yerine eski Ak Parti milletvekili Şahap Kavcıoğlu’nu getirmiştir. (20 Mart) Merkez’in üst düzeyinde de geniş çaplı atamalar yapılmıştı.

CB sisteminde Merkez Bankası’nın bağımsızlığı kaldırıldığı için istediği an istediği atamayı yapabilir… İki ay sonra Erdoğan TV’de şöyle diyordu:

“Bugün de Merkez Bankası Başkanımızla görüştüm. Yani bizim bir defa faizleri düşürmemiz şart. Temmuz-ağustos, buraları bulacağız ki faiz düşmeye başlasın. Çünkü faiz yükünü yatırımların üzerinden kaldırırsak, maliyetlerin üzerinden kaldırırsak… enflasyon düşer yatırımlar artar…” (1 Haziran 2021)

Faizi emirle indirtirken, Erdoğan’ın öteden beri öngörüsü yatırımların artması, enflasyonun düşmesiydi. Hatta 2022’ye tek haneli enflasyonla girecektik!Fakat Fitch adlı derecelendirme kuruluşu, iki ay sonra raporunu açıkladı; emirle faiz indirtmenin şu sonuçlarının olacağını öngörüyordu:

“Türk lirasına olan güvenin zayıflaması ve mevduat sahiplerinin kur oynaklığından elde edebilecekleri kazançlara yönelmesiyle dolarizasyon daha da artabilir.” (BloombergHT, 6 Ağustos 2021)

Bu iki öngörüden Fitch’in öngörüsü doğruydu! Aralık ayında BDDK, Türk banklarında döviz mevduatının yüzde 63.2’ye çıktığını, bunun “tarihin en yüksek oranı” olduğunu bildiriyordu. (8 Aralık 2021)

İKTİSADIN TABİAT KANUNLARI

Burada dikkat çekilmesi gerekli birçok sorun var. Evvela modern iktisat ilminin, kabaca üç yüz yıllık piyasa hareketlerini gözlemleyerek iktisadın tabiat kanunlarını tespit ettiğini hiç akıldan çıkarmamak lazım.

“Nass var, sana bana ne oluyor?”, deyince iktisat kanunları değişmedi. Ülkenin milli parası pul oldu… Düşünmek gerekmez miydi, “devletin para politikası” kavramı ile, kişiler arası ödünçlerdeki faiz aynı mıdır, “riba” nedir diye?..

Tartışmayı bilim adamları yapmalı, devleti yönetenler iktisadın tabiat kanunlarından sapmamalıdır. Bunlar “denenmiş, sınanmış, doğrulanmış” kurallardır.

Dahası, ben sadece 2021 yılının Haziran-Ağustos dönemini örnek verdim. Halbuki “faiz sebeptir” politikası 2014’te başlamış, CB sisteminde Merkez Bankasının bağımsızlığı kaldırılınca tam olarak uygulanmış ve bu on yılda ülke dünya ekonomisindeki yeri itibarıyla 1980’ler seviyesine düşmüştür.

Hiç olmazsa, ortodoks iktisatçı Naci Ağbal’ı görevden aldıktan sonra hızlanan bozulmayı görerek bu yanlıştan hemen vazgeçmek, hasarı bu kadar büyütmemek gerekmez miydi?..

NAS EKİBİ

Ekonominin duvara çarpmasına ramak kalmışken, 2023 seçimlerinden sonra Mehmet Şimşek’in şahsında ortodoks para politikalarına dönüş başladı.

Hasar çok ağır olduğu için ilaç da çok acı… Tarımın alarm vermesi gelecek yıllarımızı da karartıyor.

Kaldı ki Şimşek’le sadece “para politikası” değişti. Bozulan kurumsal yapı devam ediyor. Merkez Bankası’nın bağımsızlığını teyid eden bir kanun çıkarılmadı. Yatırım çekmek üzere Kamu İhale Kanunu düzeltilmedi. 2010 yılında engellenen Mali Kural getirilmedi, kamu bankaları disipline edilmedi. Yapısal reformların adı bile yok ortada.

Bu eksikleri gidererek bir reform süreci başlatmak gerekirken, Mehmet Şimşek’e bile tahammül edemeyenler var. ‘Şimşek gidecek’ dedikoduları, zaten eksik olan öngörülebilirliğe ciddi zarar veriyor.

İktisatçı yazar Erdal Sağlam, iktidar içinde, Şİmşek’i yıpratmak için lobi yapanları, 10HABER’deki yazısında ‘Nas ekibi’ olarak adlandırdı.

Yaptıkları tahribattan bu kadar ders almamak ve ülkeyi bu hale getirdikten sonra hâlâ inat etmek! Pes Vallahi!

Modern iktisadı takmıyorlar, hiç olmazsa Kemalpaşazade’nin, Ebussuud Efendi’nin fetvalarını okuyup bu takıntıyı bıraksalar.

YORUMLAR (157)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
157 Yorum
  • Mehmet Erdem ALTUN / 29 Ağustos 2024 15:19

    Konya da biz çiftçilerin sonu geldi. vallahi de billahi hak ettik.
    İcrasız, ipoteksiz bir tek tarlamız kalmadı. Emeklerimiz çalındı. Ürünümüzü pazara götürmeye bile gücümüz kalmadı. Halbuki Fransa da tarım ürünleri köylüden çiftçiden
    devlet kuruluşları tarafından yerinde alınıyor.
    -Kim bizi bir defa kandırırsa Allah, onun belasını versin
    -Aynı kişi bizi ikinci defa kandırırsa Allah bizim belamızı versin.
    -Aynı kişi bizi üçüncü defa kandırırsa .Allah her ikimizin de belasını versin.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 28 Ağustos 2024 11:33

    Tek parti eleştiri yapan herkesi ben sananlar; felsefe ,mantık, zeka, cahillik, çamurluk seviyelerini yine belli etmişler.Buradaki bana ait tek yorum bu.

    Yanıtla (4) (0)
  • Bayur / 27 Ağustos 2024 01:07

    Atatürk'ün özel kalemi Hasan Rıza Soyak anılarında anlatıyor.yky s.48.mersin ve Adana'dan döndüm.koske çıktım halktan vergi toplaniyor ama o kadar ağır ki vergileri ödeyemeyen halkın yatak yorganı dahi haczedilip çarşı pazarda satiliyor.koskte bunları anlatınca hikmet bayur...Sultan Hamid devrinde bile halka böyle zulmedilmemistir..der.sonrasini kitaptan okuyun..

    Yanıtla (6) (21)
  • Karar okuru / 27 Ağustos 2024 12:39

    NET ülke yokluk ve savaş yaşadı. Senşn geçmişten ders almakla ilgin yok varsa yoksa travmatik husumet (nereden kaynaklanıyorsa artık).

    Yanıtla (15) (6)
  • karar okuru / 27 Ağustos 2024 14:34

    Netgil felsefe, mantık bilmeden; kahvehane dedikoduları, morfinci Rıza Nur, habis Necip Fazıl, Suud ajanı fesli biri, yerli ve milli cüppeli biri vb.nin muhabbetlerini papağan gibi tekrarlayıp liboş entel olmaya çalışıyor. Cahil çocuklar, ne yapacaksın?

    Yanıtla (13) (5)
  • Bayur / 27 Ağustos 2024 14:44

    Bahaneniz ne çok ..başarısız insanların bahanesi olur hep..devamını kitabı al oku..cevabın bir kısmını Atatürk vermiş..hiç de savaş ve yokluk yılları..ne yapalım dememiş...

    Yanıtla (1) (5)
  • Bay Kamil / 27 Ağustos 2024 15:44

    Asırlarca çiftçinin belini kıran Aşar Vergisi 1925 de kaldırılmıştır, ilk 15 yılda %7.2 lik rekor büyüme yakalanmıştır. Ama palavradan hatıratlar yerine iktisat tarihi okumak lazım tabi. Kaynak: Prof Şevket Pamuk Türkiye'nin 200 Yıllık İktisadi Tarihi

    Yanıtla (13) (2)
  • İlkokullu / 27 Ağustos 2024 17:25

    Az. 7,2'lik büyüme çok az. Savaş çökertir. Savaş bitip de sulh zamanı başlayınca büyüme bırakın 15 senelik dilimi daha ilk senesinde büyüme 10,20,30'larda olması gerekir.

    Devlet idaresinden sorumlu kişiler vergi vermedikleri için vergi vereni bilmezler. Savaş için yüksek vergi aldıkları vatandaşa, savaş bitti artık vergi vermeyin veya yetecek miktarda az verin demezler. Sırf bu yüzden savaş bitse bile vatandaş için hiç bitmez!

    Yanıtla (0) (6)
  • Osman / 27 Ağustos 2024 17:21

    Bayur sen ve senin gibiler iyi dinlesin,o kutsal halk, yastığının altında sakladığı tek altınını bile seve seve verdi ki vatan,Yunan'ın,İngilizin olmasın diye.Din iman , namus elden gitmesin diye.

    Yanıtla (2) (1)
  • Tek / 27 Ağustos 2024 20:20

    Behiç Erkin uşağı cemal Fahrettin Altay kılıç Ali Falih Rıfkı Atay vd vd hataratlari oku...

    Yanıtla (0) (0)
  • Görüş / 27 Ağustos 2024 19:41

    Yorumlarda "adsız" isimli arkadaş, iktidara karşı yapılan her türlü eleştiriye, "ama" bahanesi üreterek, 1950 öncesindeki uygulamaları öne sürüyor. Biraz fikir üretmesini bekliyoruz. Fazla göze batıyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • Tek / 27 Ağustos 2024 17:08

    Atatürk'ün en yakınında olmuş kişilerin anı kitaplarından alıntı yapınca hiçbirini okumayanlar hangi hatıratı makbul kabul ediyorsunuz söyleyin ondan alıntı yapalım.

    Yanıtla (1) (11)
  • Bay Kamil / 27 Ağustos 2024 17:36

    Hatıratların, Meclis tutanaklarının gerçek bilgi mi, anlık gözlem mi, duygusal ifade mi, suçlama mı, yoksa subjektif değerlendirme mi olduğu ancak birden fazla yerli yabancı kaynak, tanık ve rakamlara bakılarak anlaşılır. Bunu yapan çok iyi tarihçilerimiz ve iktisatçılarımız var. Zafer topraktan, Şevket Pamuğa, Mahfi Eğilmeze kadar. Meraklılar ve Okuyanlar için yazdım

    Yanıtla (6) (1)
  • Patron / 27 Ağustos 2024 19:36

    Herkes aynı! Abdülhamid ile ilgili hatırattan alıntı yapıyorsun cennet mekan sultana iftira diyorlar. Kütüb-i sitte den alıntı yapıyorsun sapık ilan ediliyorsun.

    Yanıtla (3) (2)
  • RmzN / 27 Ağustos 2024 17:38

    Ben öyle bir "nas" ekibi olduğunu düşünmüyorum, herşey tek adam denilen zatın eseri, gerisi hikaye....

    Yanıtla (0) (0)
  • muammer / 27 Ağustos 2024 17:25

    Öngörülebilir olmak için ;
    -Evrensel ve rasyonel yasaların olacak.
    -BU rasyonel yasaları uygulayacak tarafsız ve bağımsız yargınız olacak.
    -Devletin kurumları siyasilerin oyuncağı olmayacak.
    -Kuvvetler ayrılığı (Yasama-Yürütme-Yargı) ilkesi olacak.

    Yanıtla (2) (0)
  • karar okuru / 27 Ağustos 2024 16:17

    Ak parti 25 yıla yakın tek başına iktidar. geldiğimiz nokta ibretlik. emekli maaşı 12.500 lira. en ucuz kira 15.000 lira, savaşan ülkelerde bile olmayan enflasyon, Avrupa'nın hem en fakiri, hem en pahalısı. tarım bitik. 500 milyar dolar dış borç. hala yaparsak biz yaparız diyor. halkla dalga geçmek başka nasıl olur?

    Yanıtla (16) (0)
  • okur / 27 Ağustos 2024 16:03

    Temmuz 20023 te Emekliden esirgenip memura verilen 8077 tl lik zammın ileriki zamanlarda katlanarak yükseleceğini ve bununda toplumda sosyal barışı bozacağını da öngöremediler

    Yanıtla (4) (0)
  • Fuzuli / 27 Ağustos 2024 15:42

    Modern toplumlarin karmasik sorunlarina dogmatik duygularla cozum uretilemez. Uretilemedide. Nas, 1500 yildir neredeymis? Neden uygulanmamis? Neden ekonomik bir model olamamis? Isteyen Nas'i ozel hayatinda uygulasin. Ancak, ne idui belirsiz kavramlarla koskoca ulke ekonomik ucurumun kenarina geldi. Yabanci uzmanlar Sn Simsek istifa ederse Turk ekonomisi coker diyor. Iki el bir bas icinmis. Tepedeki zata guven sifir. Nasil ongurulebilir olalim?

    Yanıtla (5) (0)
  • sade vatandaş / 27 Ağustos 2024 15:36

    işin özü hakettiğimiz şekilde yönetiliyoruz. Milliyetçiyim diyen başka bir milliyetçinin katledilmesini neredeyse alkışlayacak. Dindarım diyen kul hakkı yemeden. torpilden, rüşvetten ve yalandan utanmıyor, çekinmiyor. Sosyal demokratım diyen mültecileri kovmak gerek diyor, dün de Türkiye laik kalacak dindarsan bir yere gelemezsin diyordu. Medya desen yalan dolan kopyala yapıştır habercilik peşinde. E böyle sütten böyle kaymak...

    Yanıtla (5) (0)
  • Uruk / 27 Ağustos 2024 01:28

    CHP değişim dedi sustu...değişimin içeriği nedir..ne değişecek..niye değişmiyor...neden sustular..neyi degistireceklerdi de degistiremiyorlar..değişim düşüncede olur..zihinler düşünceler değişir..bilen var mı degisim nedir.niye yapılamıyor.ne zaman değişim olacak .değişimin içeriği nedir..bilen yazsın..

    Yanıtla (2) (19)
  • Uruk / 27 Ağustos 2024 15:28

    Değişimi bilen varsa yazsın lütfen..

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar okuru / 27 Ağustos 2024 15:28

    Nass ekibinin kendi şahsi çıkarları için çalışıyor. Faizler düşükken Halk Bankası geceyarısı piyasanın çok altında dolar satıyordu. Acaba bu satışları kimler öğrenebiliyordu

    Yanıtla (2) (0)
  • Madrabaz / 27 Ağustos 2024 05:55

    Sayın Yazar,
    Yıllardır aynı konuları ısıtıp ısıtıp okuyucuya sunmanız bir acayip. “Tebdil-i mekanda ferahlık vardır.” kibar ı kelama nazire yaparak tebdil-i mevzuda akıl ve fikrin çalışması vardır diyorum. Hakikaten merkez bankası üzerinden Erdoğan ı eleştirmeniz çok isabetli fakat konularda üretkenlik çok mühim kanaatimce. Vesselam

    Yanıtla (7) (17)
  • Karar okuru / 27 Ağustos 2024 12:54

    Bu sayfadaki en doğru yorum ama kimse beğenmemiş!!! Niye? Çünkü şeyhin peşine takılan mürid gibi her dediğinde keramet aramak biz de yaygın zira sosyo-kültürel seviyemiz buna uygun dün bu gazetede Tarık Çelenk, “Türk sağının köylülülüğünü” vurgulamış “abilerin” seceresini anlattığı eserinden bahsetmişti; yazar da “taşralı kültürden” kurtulamadığımızdan! Yürüme engelliye ha bire koşmak tavsiye edilir, ilk on yıl övülür bu satırlarda! Oysa gören göz en başta bugünü öngörürdü.

    Yanıtla (4) (4)
  • İlkokullu / 27 Ağustos 2024 15:11

    Sabah sabah, sabah çayı icerken karşımda oturan biri kısa vidyoları izliyor, ben de vidyonun sesini duyuyorum. Rahatsız edici küfürlü bir diyaloğa maruz kaldım; "-abi o kılıcı bırakıp eline kalem alsan olmaz mı, kalem kilictan keskin derler. - iyyek ya! Savaş meydaninda o kalemi adamın g..e s...lar!" Kim onlar dedim cem yilmazla zafer Alagöz dedi.kizdim! Kaltim, makaleleri sırayla okumaya başladım. Bir kaç makale okuyunca kaba esprinin tam yerine oturduğunu anladım:))))

    Yanıtla (0) (0)
  • The end / 27 Ağustos 2024 15:07

    Erdoğan doğru söylüyor.yoklul yoksulluk bitti diyor.sarayda yasayanlar için çok doğru bir söz. Camdan dışarı bakarsa yanlış konustugunu fark eder. Kim beni yanılttı ulan der.

    Yanıtla (2) (0)
  • Yorumcu / 27 Ağustos 2024 14:22

    ."Modern iktisadı, hiç olmazsa Kemalpaşazade, Ebussuudfetvalarını okuyup?" .. Okumuyorlar okusa ah okusa.. jele banıp saçları geri tarayıp, 3.5'dan da doları aldıysan keyfin yerinde? Artan her belirsizlik ve dolarizasyon sana yarıyor, tara saçları sür jeli!

    Yanıtla (1) (0)
  • Pele / 27 Ağustos 2024 13:49

    İstanbul’a 250 km uzaklıkta köyümüz var. 5 dönüm tarlamızı değerlendirelim, nohut ekelim dedik. 100 kg nohut gübresi ile 2.600 TL tuttu. Komşuya rica ettik, mazot parası 2.000 TL istedi, etti 4.600 TL. Tohum almak ve bir de hasat için iki kez araçla köye gittik, 3.000 TL benzin parası 7.600 TL. Ayrıca biçerdövere para vermeyelim dedik, işçilik bizden, ektiğimizi toplayamadık. Varın 2025 yılını siz öngörün şimdi..

    Yanıtla (2) (0)
  • Akif / 27 Ağustos 2024 13:48

    Mehmet Şimşek’in de ekonomik problemlere gerçekçi çözümler üretebileceğinden kuşkuluyum. Zira TÜİK verilerinin gerçeğe aykırı açıklanmasına dair uygulama eski tas eski hamam devam ediyor. Hukuk devleti olmanın hiçbir gereği yerine getirilmiyor Mehmet Şimşek bu konuya da kayıtsız. Tuğrul Türkeş kadar bu konuyu dert edinmiyor. Daha kötüsüyle korkutulup Mehmet Şimşek’e sarılıyoruz

    Yanıtla (1) (0)
  • Matrakçı... / 27 Ağustos 2024 13:41

    Evde genel bütçe,,,gider lehine bozuksa ne yaparsan yap dikiş tutmaz..Tek formül ortak karar ile masrafları kısıp geliri artiracak tedbirler almak...Aksi takdirte Dünyanın en büyük ekonomi uzmanı gelip anlatsin boş laf..

    Yanıtla (4) (0)
  • MANZARA / 27 Ağustos 2024 12:10

    Öngörülü olmak için konu hakkında bilgi sahibi olmak YETMEZ!

    - Aynı konularda başkalarının neler yaptıkları ve hangi sonuçların alındığına bakmak,

    - destekleyen ve desteklemeyenlerin fikirlerini almak,

    - olumsuzluklara karşı B-C planları yapmak

    - teenni ve sağduyu ile kararlar almak vs,vb. gerekir!



    Özetle: Kervanı yola ÇIKMADAN düzmek lâzım!

    Kervanı yolda düzmeye kalkarsanız;

    -DÜŞMANA sığınmak zorunda kalırsınız...

    TIPKI birileri gibi...

    Yanıtla (2) (0)
  • MANZARA'ya / 27 Ağustos 2024 13:39

    Haklısın dostum.
    Kendisi öngörülü olmayan kişinin icraatları da eylemleri de öngörülemez olur.
    Tıpkı, birileri üflediği için, rüzgarsız havada fırıldak gibi dönen yurdum siyasetçileri gibi...

    Yanıtla (2) (0)
  • Hakan / 27 Ağustos 2024 13:11

    Toplumsal ahlâk ve huzurumuz kayboldu.Cinayetler çoğaldı,insanlar ailelerini katledip intihar ediyor.

    Yanıtla (5) (0)
  • Mustaa / 27 Ağustos 2024 13:06

    Her şeyin bir bedeli varsa paranın da vardır. Birinden yatırım için para istiyorsunuz ve işiniz bitince geri ödeyeceksiniz. O "biri" neden size karşılıksız para versin? Bir de Şimşek'in "rasyonel" politikaları sonucu ilaç çok acı olmuş. Kimin için? Neden yalnızca emekçi ve emekli içiyor bu acı ilacı?

    Yanıtla (4) (0)
  • Hadi / 27 Ağustos 2024 03:22

    Hadi atlası TTK yy s.66 ...986 da Bulgar alimleri Rus knezini İslam'a davet ederler..cennet ve huri kızları knezi cezbeder.fakat sünneti duyunca vazgeçer.islam alimleri sunnetde ısrar eder...sünnet ısrarı tarihin akışını değiştirmiştir..liderler toplumlar da tarihin akışını değiştirecek yanlış kararlar verir..acaba kimler hangi konularda bu yanlısı yapmıştır...aynı şey insanların kişisel tarihinin akışı için de geçerlidir.ne hatalar bizi nerelere götürdü ya da götürmedi..başka hayatlar mümkünken

    Yanıtla (7) (3)
  • Adsız / 27 Ağustos 2024 10:00

    Sünnet dmek Peygamber Efendimiz'in Kur'an'da özlüce beliştilen emirleri açıklaması demektir. Kur'an'da namaz kılmanın gerekliliği vardır. Ama o namazın nasıl kılınacağı, ksç rekat kılınacağı, hangi vakit kılınacağı yoktur. Dinimizi, Peygamberimiz'i, sünneti bu kadar küçümsemen bana değil sana zarar verir.

    Yanıtla (3) (10)
  • Hadi / 27 Ağustos 2024 14:06

    Kitabın adı sibir tarihi..yazmayı unutmuşum..yazarın yazdıkları onlar...son kısım benim yorumum. insanları kategorize etmeden anlamaya çalış.

    Yanıtla (3) (0)
  • Ömer / 27 Ağustos 2024 14:44

    Adsız kardeş! Din ile efendimizle alay edildiğini nerden çıkardın anlamadım.
    Kısaca şuna dikkatinizi çekmek isterim: dinimizde en son yasaklanan faiz olmuştur (23. senede veda hutbesinde).
    Yani dini hayatı yaşarken en zor uygulanacak şeyin faizin kaldırılması olduğunu söylemek isterim.
    İslam alimleri buna kafa yormalı.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 27 Ağustos 2024 12:55

    Yetmez ama evet

    Yanıtla (1) (1)
  • karakartal ankara / 27 Ağustos 2024 12:41

    Sayın yazar,Akp,politikalarını ve AKP bürokratlarını eleştireceğinizi hiç tahmen etmiyordum.Siz de pes ettiğinize göre,kandırılma hasarı sizde çok büyük tahribat yapmış.Ama muhafazakar camiada hala bu siyaset tarzından memnun.Ne bir pişmanlık,ne bir kızgınlık ne de vicdan rahaatsızlıkları duyulmuyor.Hiçbir haksızlık,hukuksuzluk,ahlaksızlık,yalan ve iftira bu camiada önemsenmiyor.Demek ki ahlaki değerlerine müsait.

    Yanıtla (2) (2)
  • Osman / 27 Ağustos 2024 12:39

    Tek tesellimiz,milletimizin AKP'yi ikinci parti yapmaları, kâbusun bitmesine dört sene kaldı inşallah.

    Yanıtla (3) (0)
  • karar okuru - ... / 27 Ağustos 2024 00:59

    odtüyü, boğaziçi üniversitesinin kalitesini artırmak amacıyla en liyakatli insanları rektör olarak atamak yerine özellikle azaltacak ve huzursuzluk yaratacak kişileri görevlendirmek, bu kişilerin de bu güzide kurumlarımızı içindeki hocalarla uğraşarak dünya sınıflandırmasında her sene daha da aşağıya çekmeleri bilgisizlikle öngörüsüzlükle açıklanamaz, burada istenilerek yapılan bir kasıt var. bir hükümet neden ülkenin en iyi üniversitelerine düşman olur ki, anlamak mümkün değil

    Yanıtla (18) (2)
  • Karar okuru / 27 Ağustos 2024 12:37

    Ortadoğulu taşra kültürü gelişip, yarışmak yerine öndekine çelme takar.

    Yanıtla (5) (0)
  • Seyfettin Şahin / 27 Ağustos 2024 10:03

    Dünya kötülüklerden yıkılmaz, dünyayı mahveden şey alimlerin riyakarliğidir .

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar okuru / 27 Ağustos 2024 12:34

    Bizim sözde alimler de “yetmez ama evet” ile riyakarlığın nirvanasına ulaştılar.

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar okuru / 27 Ağustos 2024 12:26

    “Yaptıkları tahribattan bu kadar ders almamak ve ülkeyi bu hale getirdikten sonra hâlâ inat etmek! Pes Vallahi!” …….bu çağda bu zihniyeti tanımamış olmak, buralara gelirken destek olmuş olmak, yetmez ama evet diye yolunu açmak, ve hala “rasyonellik” masalları ile beklentide olmak, bu ölçüde bir idrak sorunu pes vallahi ki pes!!! Bu zihniyetin idrak sorunu ortadayken hem de.

    Yanıtla (2) (0)
  • KARAR OKURU / 27 Ağustos 2024 12:05

    Taha bey, bu güzel yazınız için size teşekkür ederim. Bir hoca ciddiyeti içinde verdiğiniz şu sözlerinizi onaylamamak mümkün mü? (“Nass var, sana bana ne oluyor?”, deyince iktisat kanunları değişmedi. Ülkenin milli parası pul oldu… Düşünmek gerekmez miydi, “devletin para politikası” kavramı ile, kişiler arası ödünçlerdeki faiz aynı mıdır, “riba” nedir diye?..) Umarım bizi yönetenler de bu yazılarınızı gizli gizli okuyup not alıyorlardır.

    Yanıtla (2) (0)
  • Abdurrahman Zeynal / 27 Ağustos 2024 11:58

    Atatürk ve İnönü döneminde Erzurum'da "Hükümet, Adiye, Nene Hatun, Kongre, Kimyahane, Kütüphane, Ordu Evi, PTT, Tekel, Halk Evi, Kolordu, Tümen, Askeri konut, Hastahaneler ve Paşalar Caddesi Vali, Ordu komutanlık binaları, Müze, Erzurum Lisesi, Mareşal Çakmak Hastahanesi, Memur Evleri, Evkaf Evleri, Pulur Köy Enstitüsü, Doğum Evi, Numune Hastahanesi, Doğu Kooperatif Evleri, Tohum Islah İstasyonu, Hayvan Hastahanesi ve Çifte Minareli Medrese, Üç Kümbetler yapılarak günümüze gelmelerini sağladılar

    Yanıtla (3) (0)
  • İdo / 27 Ağustos 2024 11:31

    Öngörülebilir olmak ,
    28 Şubat'ın niçin yapıldığını ,kimlerin yaptığını göremeyenler akp nin peşine takılıp... şimdide hayıfla maya,yazıp çizmeye başlamışlar oysa çok ikaz edildiler.

    Yanıtla (3) (1)
  • serçe / 27 Ağustos 2024 11:30

    Züppe
    CHP İzmir Milletvekili Tuncay Özkan’ın, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda Cumhurbaşkanı ve AKP Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan'a yönelik kullandığı "züppe" kelimesinin, hakaret olmadığı ortaya çıktı. İstanbul 2. İdare Mahkemesi, amirleri için “züppe” ifadesini kullanan memura verilen disiplin cezasını, “züppe”nin hakaret olmadığı gerekçesiyle iptal etmişti.

    Yanıtla (4) (0)
  • serçe / 27 Ağustos 2024 11:26

    İstanbul 2. İdare Mahkemesi, amirleri için “züppe” ifadesini kullanan memura verilen disiplin cezasını, “züppe”nin hakaret olmadığı gerekçesiyle iptal etmişti. Mahkeme dosyasına Türk Dil Kurumu’nun yazısı da girmişti. TDK, “züppe” kelimesinin Türkçe’de hakaret olmadığını resmi yazıyla ifade etmişti.
    Çıkarılan yaygara neden?
    Şöyle istiyorlar
    Erdoğan insan üstü ona kimse bir şey diyemez.

    Yanıtla (3) (0)
  • HAYRETI MUCIP / 27 Ağustos 2024 10:57

    Taha Bey , ' 2023 seçimlerinden sonra ekonominin duvara çarpmasına ramak kalmışken ' diyor da ne ramak kalması, toslama daha nasıl olacaktı!
    Bir ülkeye , bütün gerçeklere aykırı bir şekilde ve göz göre göre bu kadar büyük kötülükleri yapmak ancak vatan hainliğiyle izah edilebilir !
    Bunun başka lamı cimi olamaz !

    Yanıtla (3) (0)
  • Pele / 27 Ağustos 2024 10:57

    Merak etmeyin, onlar hepinizden iyi öngörüde bulunuyor, ancak işlerine geldiği gibi hareket ediyorlar. Her şey bir oy için!

    Yanıtla (1) (0)
  • The end / 27 Ağustos 2024 10:50

    Erdoğan'dan akp den bakmayın olacak, düzelecek dediklerine. Akp ülkemiz için yanlış parti olduğunu kanitladi.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ty / 27 Ağustos 2024 05:01

    Atatürk 15 yıl ülkeyi yönetti 1 köşk bu 20 yılda 3 saray yaptırdı. Ne pişkinlik elitist diyor. Enflasyon daldaki meyve mi ki düşsün. 20 yılda fiyatlar 40 misli arttı. Dün 370 tl kıyma, 259 tl 5 lt yudum yağ, 24.90 şeftali aldım şimdi 1 tane yedim bal gibi, emekli maaş 23 bin daha ne olsun. Kazanç harcama dengeye geldi ama kendi şatafat devam ediyor. Şefin yemek prog. Kuzu çeviren adam nar gibi kuzu çevirdi Sn.CB. sınız da sipariş verir diyor. Yesin Helal olsun ama saray şatafatı ne oluyor.

    Yanıtla (8) (1)
  • Adsız / 27 Ağustos 2024 09:55

    Evet saray yapması meselesi çok eleştirilmeli. Ama Mustafa Kemal de o zamanın Türkiye bütçesinin 3'te biri fiyata Savarona yatını almıştı. Daha doğrusu gelmesini dört gözle bekliyordu. Ama ömrü yetmedi. Menderes'i asanlar o gün Savarona yatında başarılarını kutladılar. Kime niyet kime kısmet.

    Yanıtla (2) (24)
  • Hemhâl / 27 Ağustos 2024 10:24

    Evet adamın ömru savaslarda geçmiş koskoca ülkeyi kurtarmış bütün malını yine bu ülke insanına bırakmış biz bir gemi almışız çok mu? Yaptıkları için ülkenin tapusunu versek bile az.

    Yanıtla (17) (4)
  • Abidin / 27 Ağustos 2024 10:26

    Türkiye bütçesinin 3te 1 i mi yani bir gemi, o dediğiniz gemi bugünün lüks gemilerinin yanında filika kalır.

    Yanıtla (17) (0)
  • Karar okuru / 27 Ağustos 2024 12:32

    Adam ülkenin tapusunu millete verdi, üstelik gençliğe hitabe ile uyardı da ama millet miras yedi gibi sahip çıkamadı.

    Yanıtla (7) (0)
  • Etem / 27 Ağustos 2024 13:39

    Adsız’a; Gemiyi hükümet almış Atatürk’e hediye etmiştir. O zamanın parası ile değeri 1,2 $ milyon, TL olarak 1,5 milyon (paramız nerdeyse dolara eşit değerde). 1938 bütçesi ise 238 milyon 300 bin TL. Hani nerde üçte bir? Yalanlarınızın, çamur atmalarınızın, montajlarınızın dönüp sizi vuracağını niye göremiyorsunuz?

    Yanıtla (6) (0)
  • Üsküdarlı / 27 Ağustos 2024 14:36

    Bütçe 240 milyon, savarona 2 milyon, bunların hesabı bu kadar, boşverin!

    Yanıtla (2) (0)
  • Şef Tali / 27 Ağustos 2024 10:30

    Şeftali heryerde 50TL neresiymiş o 25TLden veren? Belirtin de oradan yapalım alışverişi.

    Yanıtla (4) (0)
  • Okur / 27 Ağustos 2024 10:12

    Esas sorun burada yonetim erkini elinde bulunduran tek bir kişinin 'Nas' var diyerek koca ülkeyi trollemis olmasıdır, ardındaki niyet bilinmiyor?!
    Aslında mevcut tek adam yönetimi öngörülebilir; her alanda sınırsız bir keyfiyet.. rasyonele dönmesi bile keyfiyetine kalmış. Çevresinde kendini saran bir bürokrat topluluğu yaratmış. Bu kişiler TC Anayasasına değil tek adama bağlılar ve işte gerçek öngörülemezlik burda başlamaktadır. Tamamen tek kişinin arzularına vakfedilmis bir bürokratlar ordusu

    Yanıtla (3) (0)
  • Uğur / 27 Ağustos 2024 10:09

    Hocam,
    Son cümlenizde bunların "hiç olmazsa Kemalpaşazade’nin, Ebussuud Efendi’nin fetvalarını okuyup bu takıntıyı bıraksalar." diyorsunuz. Bu iktidar ve ortakları tarafından bu kadar hukuksuzluklar yapılıyor iken, sizce hala iktidar içerisinde helal/haram kavramı ile ilgilenen samimi birileri var mı? Bunlar olsa olsa kaynak transferinden yeterince nemalanamayan bir ekip olabilir. Bunların İslami anlamda bir faiz sorunu olduğunu hiç düşünmüyorum.

    Yanıtla (7) (1)
  • serçe / 27 Ağustos 2024 10:05

    Türkiye Avrupa’nın en az kırmızı et, tavuk, balık tüketen ülkesi.
    - Avrupa İstatistik Ajansı

    Yanıtla (6) (0)
  • Necati / 27 Ağustos 2024 10:02

    Bu ülkenin ihya olması için altmış yaş üştünün tedavülden kalkması lazım. Eski kafalar biz eskitti.

    Yanıtla (1) (3)
  • Güverte / 27 Ağustos 2024 09:54

    En büyük sorun IMF ye olan düsük faizli burcun ödenip, bu milleti 3x fazla faizle simsarlarin kucagina atan öngörüsüz, liyakatsiz yönetim politikasidir. Bu kadim millet böyle sömürülmeyi hak etmiyor.
    Bütün sektörde iflas in wiskunde, tabiiki sayelerinde.!

    Yanıtla (5) (0)
  • Babil / 27 Ağustos 2024 02:45

    Colombun seyir defteri..anıları...iş Bankası yayınlarından çıkalı çok oldu..bu kitap sanırım norvecte on bin satıyor o yıllarda...bu örnek matbaanın ve Rönesans'ın aydınlanmanın önemi bahsinde anlatılır yine iş yy.cikan büyük coğrafi keşifler kitabında yazılır..bugün batıda sahilde trende parkta vb kitap okur herkes..ilerleme ucbin bürokrat siyasetci ile olmuyor..halkın çoğu kitapla sanatla vb aydınlanmalı ki ilerleme olsun..biz okuyor muyuz.

    Yanıtla (13) (0)
  • okumam / 27 Ağustos 2024 09:33

    önemlı olan halkın okuması.

    Yanıtla (5) (0)
  • Takipci / 27 Ağustos 2024 09:50

    Okusunda Din'den mi donsun, hasa!!!

    Yanıtla (6) (1)
  • Veli / 27 Ağustos 2024 09:49

    Hukuk'a dönülmediĝi ve Erdoĝandan kurtunulmadıĝı sürece,ülkede huzur yok.

    Yanıtla (7) (0)
  • İskenderiye / 27 Ağustos 2024 01:21

    Matbaa geç kaldı Osmanlı yıkıldı...eeee. Her yer kitap.alip oluşana..ronesansi kaçırdık devlet çöktü..rönesans bilim edebiyat şiir resim heykel sanat vb ilgilenildigi bir dönem..samimi ol şimdi..bunların hangisiyle ciddi olarak ilgileniyorsun...hayatında tek kitap okumayanlar matbaa...rönesans...demiyor mu...ah cehalet hep çok sesin çıkıyor ve hep haddini hiç bilmiyorsun..

    Yanıtla (4) (6)
  • karar okuru / 27 Ağustos 2024 09:47

    Hocam, bu ortadan ortadan kitap okuyun demeler kimseyi bir yere götürmez. Buralarda tutanak okuyun, arşiv okuyun diye dolanan fesli yamağı gibi olursunuz, alimallah. Kitap çok, zaman az. Hangi kitapları, hangi sıraya göre tavsiye buyurursunuz?

    Yanıtla (2) (0)
  • okumam / 27 Ağustos 2024 09:35

    unıversıte mezunu arkadasıma dedımkı: neden kıtap okumuyuorsun, cevap verdı: kıtaplarda yazanlar hayatta bır ısıme yaramıyor. işte memleketın halı bu,

    Yanıtla (5) (0)
  • karar okuru / 27 Ağustos 2024 09:30

    Erdogan kendi bile kendini onden goremiyordur bahse girerim.

    Yanıtla (3) (0)
  • Okur / 27 Ağustos 2024 09:27

    Aslında herşey öngörülebilir durumda - iktidar sahipleri, koltuklarını korumak için herşeyi, ama herşeyi yapabilirler.
    En önemli öngörünüz bu olmalı.

    Yanıtla (6) (0)
  • Takipci / 27 Ağustos 2024 09:25

    22 yillik saray idaresi son derece ongorulebilir bir yonetim tarzi sergiliyor. Bir ornekle anlatayim: Ben saray ne derse tersine inanirim, bugune kadar hic yanilmadim, formulu basit: CAMBAZA BAK numarasi...

    Yanıtla (7) (0)
  • Ahmet GÜLÇUBUK / 27 Ağustos 2024 09:07

    Saray da hala 1TL 1dolar olacak diye fetva veren utanmazlar AYM kararları ni tanımayan lar karar verici olduğu sürece bir şey düzelmez.

    Yanıtla (4) (1)
  • Hakan / 27 Ağustos 2024 09:01

    Bellek bozuk bellek

    Yanıtla (2) (0)
  • serçe / 27 Ağustos 2024 00:24

    Diyanet İşleri Başkan Yardımcı Huriye Martı diyor ki
    "Fakirler zenginlere özenirse, şükretmezse; asla bu dünyada mutlu olamaz"
    Bizlere fakir yaşayın fazla ses çıkarmayın diyor.

    Yanıtla (20) (2)
  • Yorumm / 27 Ağustos 2024 08:38

    Fakir şükretmezseymiş,mutlu olamazmış,,gaza bak,,mutlu olmayı bilmeyen akıl verilecek zavallılar,,ver şükür gazını, fayda etmeyenede bas gitsin biber gazını,,ne kolay ne güzel..Millet deist ateist oldu hanım abla sen ne diyorsun,esas sen şükretki hala eski bilinç altına verilmiş sürülmüş gazların tesiri geçmedi,,bi geçerse işte o zaman

    Yanıtla (9) (0)
  • Etem / 27 Ağustos 2024 01:00

    Uzun vadeli kalkınma planları yaparak eğitime, bilime, teknolojiye yatırım yapmak donanım ve vizyon ister. Donanımsız, liyakatsız insanlar bütün kurumları ele geçirince ortaya bu sonuç çıkar.

    Yanıtla (10) (0)
  • Ali Malat / 27 Ağustos 2024 08:32

    Ethem kardeş doğru söylemişsin nirengi noktası planlamadır.2011 de yetkililere yolunuz çıkmaz sokaktır bir pilanlamanız yok değip Finlandiyayı örnek göstermiştim bana küfürlü hakaret ettiler ben haklı çıktım keşke haklı çıkmasaydım işte gelinen yer burası

    Yanıtla (5) (0)
  • Okur / 27 Ağustos 2024 08:31

    Yazilarinizi her okudugumda hissettigim: ...mezkur tarihe dair somut delillerim buradadir efendim.
    Tesekkurler.

    Yanıtla (0) (0)
  • Musto / 27 Ağustos 2024 07:54

    Nass var Nass..Hangi Nass? Sana teslim edilen ülkenin emanetlerini varlıklarını hor kullanmak satmak yandaşa vermek,Nass'tan daha mı önemsizdi? Yandaşın yoldaşın iş bilmez, Ahbap çavuşlarını devlet kadrolarına yerleştirmek nass'tan daha mı önemsiz? Yaşadığımız coğrafyayı ormanlarımızı meralarımızı koylarımızı derelerimizi yok etmek Nass'tan daha mı önemsiz? Halkın sefalet içinde yaşarken Saraylar yaptırmak onlarca uçak almak..

    Yanıtla (7) (0)
  • Dr / 27 Ağustos 2024 07:47

    Problemleri katekulliyle çözeceğini sanan bir zihniyet 22 yıldır iktidarını devam ettiriyor. Akıl, bilim tasfiye edildi. Bu yerli ve milli devlet politikası oldu. Madikoğulları çalışıyor.

    Yanıtla (5) (0)
  • a reader / 27 Ağustos 2024 07:34

    Boşuna çaba. Bunlar değişmez. Erdoğan olduğu sürece, değil M.Şimsek, Jerome Powell, Janet Yelken, Christine Lagarde'yi de getirsen, bunlara Lütfi Elvan ve Naci Ağbal'i da katsan nafile. Borç olmuş 600 milyar$, 22 yıl gitti, gelecek 25 yıl, ve bir jenerasyon da heba oldu. Tek çare bunlardan bir an önce kurtulmak, ve tekrar sıfırdan başlamak.

    Yanıtla (14) (0)
  • Ty / 27 Ağustos 2024 07:11

    Malazgirt konuşmada gözlük çerçevesi gıcır gıcır parlıyor du demek ki çok yeni pahalı bir model mutlaka 100 bin lira vardır. Nasıl kıskanma kardeşim.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hasan öztürk / 27 Ağustos 2024 06:47

    Nasıl becerildi,bilmiyorum.paranin para etmediği günlere geldik.Türk lirası için söylemeye dilim varmıyor ama"beş para etmiyorsun" be kardeşim.

    Yanıtla (3) (1)
  • Fani / 27 Ağustos 2024 05:57

    Deveye demişler neren doğru ki. Anadolu'da bir söz vardır kırdığın yumurta kırk ı geçti. Bi attığın adımlara bak , şapkanı önüne koy danış düşün derler. Bizde yağdan lık bol , el kesesinden harcamak kolay, üstüne üstlük yaptım oldu mantığı olmadığı kadar fazla. Çözüm iki gözüm aksın yaşadıklarımız da.

    Yanıtla (2) (0)
  • GİRESİNLİ / 27 Ağustos 2024 05:16

    Bunların ekonomisi rantiye ülkenin kaynaklarını aktarmayı iyi yapıyor. Hızla Azerbaycan/resmi rüşvet modeline dönüyoruz.

    Yanıtla (4) (1)
  • Sahin / 27 Ağustos 2024 03:06

    Erdoğan "Nas var"dedi IMF"den
    Faiz"li Kredi istedi .Araplar"a gitti
    borç para istedi.
    Tabii bide bunun bir karşılığı vardı
    Araplar Erdoğan"a niye 500 milyon dolarlık lüks uçağı hediye etti.
    İstanbul "un incisi boğaz da ki arsalar Araplara satıldı.
    Zaten kendisi "de"Biz İstanbul"a ihanet
    ettik"demişti

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 27 Ağustos 2024 02:45

    Ders almak gibi bir niyetleri yokki. Doları nass var diyerek manipule ediyorlar. Dolar ne zamandır 33-34 seviyesinde. KKM’den çıkıp doları ucuza topladılar. Ortalığı karıştırıp doları yeniden fırlatıp bir volede öyle vuracaklar. Bu nass ekibi oyunu çok güzel oynuyor. Bizler de ders almalarını bekliyoruz.

    Yanıtla (4) (0)
  • iktisatçı / 27 Ağustos 2024 02:26

    Onlar Nass ekibi değil dalkavuk ekibi olmasın!? Yanlışa yanlış diyebilecek adam kaldı mı çevrede?

    Yanıtla (2) (0)
  • serçe / 27 Ağustos 2024 00:27

    Kimse kimseye hakaret edemez.
    Genel hukuk kuraldır. Demokrasilerde sınıfsız toplumlarda böyle olur.
    Cumhurbaşkanı da hakaret edemez.
    Normal vatandaşta
    Ayrıca devleti yönetenlere karşı saygı göstermek bir zorunlukta yoktur.
    Seçimle gelenlerinde bir özelliği yoktur.
    Vatandaşın ne hakkı varsa onlarında aynı hakları var

    Yanıtla (12) (0)
  • Firar / 27 Ağustos 2024 02:07

    Sınıfsız toplum örneği versene Tavşan..

    Yanıtla (2) (3)
  • Soyak / 27 Ağustos 2024 01:59

    Hasan Rıza Soyak dan devam edelim bugün...Atatürk'ü en çok sinirlendiren kızdıran şey kendisine atam diye hitap edilmesiydi..benim adım Atatürk..bilseydim başka bir soyadı alırdım bana Atatürk deyiniz..bugün atam diye söze başlayanlara duyurulur...

    Yanıtla (1) (0)
  • Sahin / 27 Ağustos 2024 01:47

    "Kendim ettim kendim buldum
    gül gibi sararıp soldum"
    Neşet babadan.

    Yanıtla (0) (0)
  • İstanbullu bir okur / 27 Ağustos 2024 01:46

    Sn.Akyol;sizi o kadar tebrik ediyorum,ki tarif bulamıyorum.Meseleleri o kadar şâhane sıralıyorsunuz.Nass meselesi,fikren söylüyorum,tefeviliğe karşı Veda hutbesinde ilan edilmiştir.Ve kesin doğrudadır.Oradaki tefecilikte sınırda yoktur.O içindir,ki kesin bugün işinde doğrudur.Ama bugünkü iktisattaki faizlede bir ilgisi yoktur.Bunu hem Sn.Uludağ,hemde Sn.S.Ateş ortaya koymuştur.İslam'ı ideoloji haline getiren,kafasındakilete alet edenler bunu ne görebilir,nede fark edebilir.Bilgi bilimsiz olmaz.S

    Yanıtla (1) (0)
  • Yakup Yilmaz / 27 Ağustos 2024 01:30

    Sayin Akyol. Su cumleniz zaten herseyi ozetliyor;
    "Yaptıkları tahribattan bu kadar ders almamak ve ülkeyi bu hale getirdikten sonra hâlâ inat etmek! Pes Vallahi!"
    Tabii ki kastiniz o degil ama sonucta bir pehlivan "Pes" deyince digeri kazanmis oluyor. Hakli olarak "Fetva okusunlar" tavsiyesinde bulunmussunuz ancak soz konusu sahislarin, belki methiyeler disinda, okumak ile aralarinin iyi olduguna dair pek bir isaret olmadigini dsunuyorum.

    Yanıtla (10) (0)
  • Burhan Kula / 27 Ağustos 2024 00:25

    ADALET olmadan AİHM kararlarına uyulmadan toplumsal refah sağlanmaz, ekonomi düzelmez, faiz oranıymış şuymuş buymuş bunlar hiçbir işe yaramaz.

    Yanıtla (10) (0)
  • serçe / 27 Ağustos 2024 00:20

    Bu gün kimsenin dünyayı Hristiyan idealleriyle yönetmek gibi bir gayesi yok. Böyle bir şey dile getirseniz komik duruma düşersiniz.
    Komediyi İslam birliği diye Müslüman ülkeler hayal ediyor.
    Din birliği tarih boyunca hiç bir din de olmamış

    Yanıtla (9) (1)
  • serçe / 27 Ağustos 2024 00:18

    Çanakkale'de Haçlılar, Müslüman Osmanlı'ya mı saldırdılar?
    1. dünya savaşında Osmanlı, Hristiyan Almanya, Avustarya-Macaristan ve Bulgaristan ile aynı safta savaşıyordu.
    2 Müslüman Araplarda İtalya Fransa İngiltere Rusya yanında Osmanlıya karşı savaşıyordu

    Yanıtla (17) (1)
  • Okur / 27 Ağustos 2024 00:14

    Verdikleri tahribat onların cebinden çıkmıyor.Hesap verecekleri bir yapının varlığını hissetseler, bunlar yaşanmaz.

    Yanıtla (7) (0)
  • tavşan / 27 Ağustos 2024 00:14

    Devletin hastanelerini yıkıp yerine özel sektöre Şehir hastanesi yaptırmak
    Devletin hava alanını yıkıp
    Özel sektöre hava alanı yaptırmak
    Bilgisizlikle yetersizlikle açıklanamaz

    Yanıtla (20) (0)
  • 07Cem / 27 Ağustos 2024 00:11

    Ekonomiyide bu hale getiren..
    ah bu "gösteriş müptelası”muhalefet yokmu.lüks şatafat İçinde yaşayan (!)

    Yanıtla (5) (0)
  • tavşan. / 27 Ağustos 2024 00:10

    Tamamen Rus malı olacak Rus yakıtı kullanacak 40 yıl boyunca Rusya'ya bizi bağımlı kılacak nükleer santral yaptırmak hangi aklın işidir.
    Nükleer santral cari açığı azaltacak diyen yandaşlar ilk okulu bitirmiş miydi.

    Yanıtla (11) (2)